سفارش تبلیغ
صبا ویژن

[ و او را گفتند : اى امیر مؤمنان چه مى‏شد اگر موى خود را رنگین مى‏کردى ؟ ] رنگ کردن مو آرایش است و ما در سوک به سر مى‏بریم [ و از سوک رحلت رسول خدا ( ص ) را قصد دارد . ] [نهج البلاغه]

خورموجی ها

خانه

پارسی بلاگ

مدیریت

پست الکترونیک

شناسنامه


10:30 صبح یکشنبه 85/7/30

آموزش نحوه استفاده از سرویس های رایگان

نویسنده: امین حیدری

 

 ...با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان
در مورد خدمات رایگان مخابرات و نحوه استفاده از اونا مشکلاتی هستش ... امیدوارم مفید واقع بشه .....

لیست سرویسهای مجانی مخابرات برای تلفن ثابت : (برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به اینجا مراجعه کنید)
البته لازم به ذکره که آبونمان این سرویسها مجانی هستش و کاربرد بعضی از این سرویسها مشمول هزینه هستش...

1-انتقال مکالمه
2-انتظار مکالمه
3-شماره‌گیری سریع
4-مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر
5-سرویس بیدار باش
6-سرویس نمایشگر شماره CallerID

----------------------------------------------------------------------


1-انتقال مکالمه ( call diverting ) یا همون دایورت کردن :
با این سرویس می‌توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می‌شود مکالمه را به یک خط دیگر ثابت یا همراه منتقل کنید.این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای ؛ مجهز به سیستم تن انجام شدنی است...
نحوه استفاده از این سرویس اینطوریه که :
# شماره مورد نظر*21*
بعد از زدن این کد صدایی که میشنوید فرق خواهد کرد ... این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است...

برای غیر فعال کردن هم باید باز گوشی رو بردارید (در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد #21# بزنید ... ولی باز این صدا رو خواهید شنید ...کافیه فقط یکبار گوشی رو قطع کنی و بعد اگه گوشی رو بردارید همون صدای بوق آزاد رو میشنوید... که نشان دهنده اینه که خط از حالت دایورت خارج شده...




2-سرویس انتظار مکالمه ( call waiting )یا پشت خط خودمون:
هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می‌زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می‌رسد و شما را آگاه می‌کند شما می‌توانید با کمک این سرویس مکالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص ثالث صحیح کنید پس از خاتمه ی مکالمه یا در حین مکالمه می‌توانید مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید.
برای استفاده از این سرویس شما باید بهنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادن دگمه Flash در تلفنهای دیجیتال و با قطع و وصل کردن در تلفنهای آنالوگ با نفر سوم تماس برقرار کنید... برای بازگشت به گفتگوی اول میتوانید همین کار را تکرار کنید...

3-شماره‌گیری سریع ( speed dealing ):
برای اجتناب از وقوع اشتباه در شماره‌گیری و صرفه جویی در وقت با دادن شماره های دو رقمی به حافظه مخابرات میتونید از این سیستم بهره ببرید..
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
برای استفاده از این امکان باید دستور زیر رو بکار ببرید :
برای ایجاد کد دو رقمی :# شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*
بعد از وارد کردن این دستور حالا شما میتونید بعد از برداشتن گوشی با زدن کد دو رقمی** شماره ای رو که قبلا به آن داده اید را شماره گیری کنید...
برای حذف یک شماره از یک کد دو رقمی و تغییر آن میتوانید از دستور زیر استفاده کنید :
# کد دو رقمی *51*
برای غیر فعال کردن همه این کدهای دو رقمی باید از کد #55# استفاده کنید...

4-انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر ( call forwarding) :
برای این که تماس گیرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند ، می‌توانید یک یا چند شماره تلفن خود را به مرکز تلفن مربوط اعلام کنید که در صورت اشغال بودن هر یک از شماره‌ها ارتباط به طور خودکار به شماره‌های بعدی منتقل شود.
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #43* رو بزنید ... برای غیر فعال کردن این حالت باید کد #43# رو بزنید...

5-سرویس بیدار باش :
با اشتراک این سرویس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در می‌آید .
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی ست .
برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید...
ابتدا *55* رو بزنید بعد بترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید...
مثلا میخواهیم در ساعت 14:38 تلفن زنگ بزند ...این کد را میزنیم :
1438#*55*
برای غیر فعال کردن این سرویس باید کد #55# را بزنید....

6- سرویس نمایشگر شماره CallerID :
اینم که دیگه همه میدونن و نیاز به توضیح نداره.....

7-دایورت بعد از 5 زنگ :
این امکان رو سایت مخابرات بهش اصلا اشاره نکرده ولی من بهتون آموزش میدم که چکار کنید تا بعد از 4 بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ 5 ام تلفن دایورت بشه رویه شماره مورد نظر...
برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:
# شماره مورد نظر*65*
طبق معمول برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #65# رو وارد کنید...

 

 


نظر شما ()


10:57 صبح یکشنبه 85/5/8

عکس

نویسنده: امین حیدری

دوستان از امروز بخش جدید وبلاگ به عنوان گالرِِی تصاویر راه اندازی شد شما می توانید

 با رفتن به این بخش از دیدن عکسها با موضوعات مختلف لذت ببرید

                        


نظر شما ()


10:34 صبح یکشنبه 85/5/8

23 ترفند مفید برای افزایش سرعت اینترنت

نویسنده: امین حیدری

قصد دارم تا 23 ترفند مفید برای افزایش سرعت اینترنت را برای شما بازگو کنم. ممکن است شما به اطلاعاتی احتیاج پیدا کنید و زمان کمی برای جستجوی آن داشته باشید. در این زمان است که این ترفند ها به کمک شما میایند و در کمترین زمان شما را به هدفتان میرسانند.

1 - همه‌ ما پاسوردهای‌ زیادی‌ داریم. شما همواره‌ باید پاسوردهای‌ مجزا و مطمئنی‌ برای‌ فعالیتهای‌ بر خط‌ بانکی‌ و دادوستدهای‌ تجارت‌ الکترونیک‌ خود داشته‌ باشید. اما می‌توانید از یک‌ پاسورد برای‌ تعداد زیادی‌ از سرویسهای‌ دیگر ازقبیل‌
Personilisation یا ثبت‌نام‌ در پایگاهها استفاده‌ کنید. چقدر لازم‌ است‌ این‌ پاسوردها محرمانه‌ باشند‚

2 - از پایگاههایی‌ که‌ تصویرهای‌ تودرتو و زیادی‌ در هر صفحه‌ دارند اجتناب‌ کنید. حتی‌ پایگاههای‌ مخصوص‌ تصاویر باید ناخنکهایی‌ برای‌ دسترسی‌ به‌ تصاویر بزرگ‌ و دقیق‌ خود داشته‌ باشند.

3 - اگر کاربر مکینتاش‌ هستید نرم‌افزار
Rambunctious را از پایگاه‌ http://www.clarkwood.software.com بارانداز کنید. این‌ یک‌ برنامه‌RAM دیسک‌ است‌ که‌ به‌ شما امکان‌ می‌دهد تا سرعت‌ فعالیتهایتان‌ را به‌ انتخاب‌ خود اولویت‌بندی‌ کنید.

4 - مقاومت‌ داشته‌باشید. اگراز
Frontpage برای‌ طراحی‌ صفحه‌ استفاده‌ می‌کنید، سعی‌ نکنید از همه‌ امکانات‌ آن‌ در صفحه‌تان‌ استفاده‌ کنیدFrontpage . در نوشتن‌Html بسیار ناکارآمد است‌ و غالباً‌ اندازه‌ صفحات‌ شما را دوبرابر می‌کند. اگر از ویژگیهای‌Html مخصوص‌Word استفاده‌ می‌کنید، مشکل‌ از این‌ هم‌ بیشتر است.

5 - چه‌ طراح‌ صفحه‌ و یا دیدارکننده‌ از صفحات‌ هستید، از چیزهایی‌ که‌ زیبا هستند اما ارزش‌ واقعی‌ چندانی‌ به‌ کار شما نمی‌افزایند اجتناب‌ کنید. در اینجا خصوصاً‌ فیلمهای‌ معرفی‌
Shockwave یاFlash موردنظر ماست. زیبایی‌ چندرسانه‌ای‌ جا و زمان‌ خود را دارد، اما به‌ انتظار گذاشتن‌ مراجعین‌ پایگاه‌ با نمایش‌ دادن‌ فیلمهای‌ طولانی‌ معرفی، چندان‌ جذابیتی‌ ندارد.

6 - مستقیم‌ سر اصل‌ مطلب. با دیدار از پایگاههایی‌ که‌ اخبار را برای‌ شما بروز می‌آورند، وقت‌ خود را تلف‌ نکنید. به‌
Email alert ها ازقبیل‌(http://europe.cnn.com/EMAIL) یا Headline Alert(مثلاً‌ یک‌email خالی‌ برای‌join-headline-alert@phito.sparklist.com بفرستید) مراجعه‌ کنید. آنگاه‌ به‌ محض‌ دریافت‌ یک‌email تنها لازم‌ است‌ به‌ آدرسهای‌ مشخص‌ شده‌ در نامه‌ برای‌ پیداکردن‌ اخبار و اطلاعات‌ موردنظرتان‌ وصل‌ شوید.

7 - حیله‌.
Telnet اگر معمولاً‌ ازTelnet استفاده‌ می‌کنید، بهترین‌ طریقه‌ افزایش‌ سرعت‌ برای‌ شما به‌کارگیری‌Address Book است.

8 - صفحه‌ نمایش‌ را ساده‌ نگهدارید. صفحه‌ نمایش‌ اولیه‌ ویندوز را در ساده‌ترین‌ حالت‌ نگهدارید. اما میانبرهای‌(
Shortcut) لازم‌ را برای‌ عملیاتی‌ که‌ در اولویت‌ قرار دارند، ایجاد کنید، چه‌ از نوع‌url یا برنامه‌هایی‌ مانندOffice یا غیره‌ باشد.

9 - با
Real Player شروع‌ نکنید. Real Player را از برنامه‌ شروع‌ بردارید، خصوصاً‌ که‌ به‌ صورت‌ پیش‌فرض‌ در آنجا می‌نشیند. زیرا اولاً‌ چندین‌ ثانیه‌ از برنامه‌ شروع‌(Startup) را به‌ خود اختصاص‌ می‌دهد و ثانیاً‌ در بسیاری‌ موارد بدون‌اطلاع‌شماازارتباط‌اینترنتی‌استفاده‌می‌کند. برای‌برداشتن‌آن، Real Player را بازکنیدوبه‌View/Preferences/General/Startcenter بروید.

10 - خبره‌ها را خبر کنید. نرم‌افزارهایی‌ ازقبیل‌
Inboy Specialist (قابل‌ دریافت‌ از پایگاهhttp://www.gutmannsoft.com/en) به‌ شما امکان‌ می‌دهد نامه‌ها را قبل‌ از بارانداز کردن‌ آنها از روی‌ سرور اصلی‌ بررسی‌ و پاک‌ کنید.

11 - کافی‌ است. اگر صفحه‌ای‌ را بارانداز می‌کنید، ممکن‌ است‌ نیازی‌ به‌ دیدن‌ و بارانداز شدن‌ کل‌ آن‌ نداشته‌ باشید. لذا اگر اطلاعات‌ یا تصاویری‌ که‌ می‌خواهید به‌دست‌ آورید، روی‌ دکمه‌
Stop کلیک‌ کنید.

12 - میانبر بزنید. اگر آوردن‌ یک‌ صفحه‌ خیلی‌ طول‌ می‌کشد، دکمه‌
Stop را بزنید و یا Refresh کنید تا دوباره‌ مرورگر شروع‌ کند. اگر خوش‌شانس‌ باشید، صفحه‌ مربوطه‌ مسیر بهتری‌ برای‌ دریافت‌ پیدا می‌کند. از نرم‌افزار Neotrace پایگاه ‌(http://www.neotrace.com/) برای‌ اینکه‌ ببینید چطور کار می‌کند استفاده‌ کنید. این‌ نرم‌افزار مسیر میان‌ شما تا پایگاه‌ موردنظرتان‌ را به‌ همراه‌ همه‌ نقاط‌ بین‌ راه‌ و اطلاعات‌ ثبت‌کننده‌های‌ مسیرRegistrants را نشان‌ می‌دهد.

13 - سرعت‌ مودم‌ را با استفاده‌ از یک‌ نرم‌افزار
Modem Booster بهینه‌ کنید. درعین‌ حال‌ تنظیمات‌ پورت‌ دریافت‌ /ارسال‌ مودم‌ خود را بهینه‌ سازید. این‌ تنظیمات‌ را در Settings/Control Panel/Modems/General پیدا می‌کنید. بر روی‌ مودم‌ /Portsettings/Connection کلیک‌ کنید. با تنظیمات‌ آن‌ مقداری‌ بازی‌ کنید و نتیجه‌ کار خود را بر روی‌ یک‌ پایگاه‌ سنتی‌ از قبیل‌ پایگاه‌ زیر، آزمایش‌ کنید.
http://homepage.ntworld.com/dgilbert/testpage.htm

14- اگر بر روی‌ یک‌ عنوان‌ تحقیق‌می‌کنید و یا پایگاه‌ بیشتری‌ را بر روی‌ همان‌ عنوان‌ می‌خواهید، در
IE از دکمه‌Related و یادر نت‌اسکیپ‌ ازWhat"s Related استفاده‌ کنید. این‌ دکمه‌ها خصوصاً‌ درمورد پایگاههای‌ بزرگ‌ و شناخته‌ شده‌ خیلی‌ خوب‌ کار می‌کنند.
یاهو، آلتاویستا...) عمل‌ می‌کنند، دستورالعمل‌های‌ راهنمای‌ پایگاه‌ و خصوصاً‌ دستورالعمل‌های‌ جستجو را به‌دست‌ آورید و برطبق‌ آن‌ عمل‌ کنید. این‌ کار از بسیاری‌ از جستجوهای‌ بی‌نتیجه‌ جلوگیری‌ کرده‌ و سرعت‌ دستیابی‌ شما به‌ اطلاعات‌ را چندین‌ برابر می‌سازد. بدین‌منظور به‌عنوان‌ مثال‌ به‌ آدرسهای‌ زیر مراجعه‌ کنید:
http://www.google.com/help/,http://uk.altavista.com/help/tips
http://hotbot.lycos.com/help,http://www.dogpile.co.uk

16 - درمورد بسیاری‌ از پایگاهها، تنها نوشتن‌ نام‌ پایگاه‌ در قسمت‌ آدرس‌ و گرفتن‌ دو دکمه‌
Shift Enter به‌طور همزمان، از نوشتن‌ نام‌ کامل‌ آن‌ درIE شما را بی‌نیاز می‌کند.

17 - هنگامی‌ که‌ در
Google جستجو می‌کنید، به‌ نتایج‌Cache نیز مراجعه‌ کنید. هنگامی‌که‌به‌اتصالات‌ باقیمانده‌(Cached Links) در پایان‌ فهرستها (Listings) نگاه‌ می‌کنید، پایگاهها غالباً‌ سریعتر ظاهر می‌شوند زیرا به‌طور مستقیم‌ از حافظه‌ باقی‌مانده‌ سرورهای‌ شرکت‌ به‌ شما منتقل‌ می‌شوند.

18- .
Zip فایلهای‌ بزرگ‌ را قبل‌ از ارسال‌ آنها به‌وسیله‌ پست‌ الکترونیک،Zip کنید. این‌ کار نه‌ تنها یک‌ لطف‌ به‌ دریافت‌کننده‌ فایلهای‌ مزبور است، بلکه‌ زمان‌ زیادی‌ را بر روی‌ مودم‌های‌65K صرفه‌جویی‌ می‌کند. فایلهای‌Word مخصوصاً‌ خیلی‌ خوب‌Zip می‌شوند.

19 - پرکردن‌ فرمها به‌ صورت‌ خودکار
Autocomplete درIE می‌تواند صرفه‌جویی‌ زیادی‌ را در هنگام‌ پرکردن‌ فرمها برای‌ شما انجام‌ دهد. برای‌ تنظیم‌ آن‌ به‌ بخشهای‌ زیر بروید:

Tools/internet options/content/autocomplete

20 - درهمه‌ جهات‌ نگاه‌ کنید. اگر اطلاعات‌ مبهمی‌ را می‌خواهید به‌دست‌ آورید ولی‌ موتور جستجو نتوانسته‌ شما را قانع‌ کند، سعی‌ کنید از پایگاه‌
http://www.copernic.xn--com-nwe/ نرم‌افزار 2001Copernic را به‌دست‌ آورید. این‌ نرم‌افزار به‌طور همزمان‌ به‌ جستجوی‌ موتورهای‌ عمده‌ جستجو پرداخته‌ و سعی‌ می‌کند از چیزهای‌ تکراری‌ اجتناب‌ کند. نرم‌افزار مزبور مجانی‌ است‌ و به‌طور همزمان‌ هشتاد موتور جستجو را می‌پیماید.

21 - در مرورگر خود
Java Script را غیرفعال‌ کنید. البته‌ بعضی‌ پایگاهها ممکن‌ است‌ از ورود شما جلوگیری‌ کنند، اما همواره‌ می‌توانید با فعال‌ کردن‌ آن‌(Java) به‌ آنها وارد شوید. برای‌ فعال‌ و غیرفعال‌ ساختن‌Jave در مرورگر خود به‌Tools/Internet Options بروید.

22 - مهمترین‌ توصیه. همه‌ متخصصین‌ معتقدند که‌ جلوگیری‌ از ورود تصاویر و صدا، بیشترین‌ تاثیر را در افزایش‌ سرعت‌ مرورگر دارد. بدین‌منظور در
IE به‌ موارد زیر برویدTools/Internet Options/Advanced .

23 - در نت‌اسکیپ‌ به‌ موارد زیر بروید.
Edit/Preferences/Advanced سپس‌ ویژگیهای‌Voice ،Image و غیره‌ را که‌ می‌خواهیدبابرداشتن(ی)غیرفعال‌کنید.قبل‌ازخروج، حتماًApplyوOK رابزنید.
‌ ‌کارهای‌ دیگری‌ نیز برای‌ تسریع‌ عملیات‌ در جستجوها و بارانداز کردن‌ فایلها در اینترنت‌ امکانپذیر است‌ که‌ با ادامه‌ تجربه‌ و کار مستمر می‌توان‌ بدانها دست‌ یافت .

 

 


نظر شما ()


4:36 صبح سه شنبه 85/4/20

روشهای حفاظت از کلمات عبور

نویسنده: امین حیدری

سلام واقعا ممنون که اینقدر نظر می دین منم دیگه هیچی تو این وبلاگ نمی زارم 

حفاظت از کلمات عبور موجود در شبکه از مهمترین اصول حفظ امنیت یک شبکه میباشد. شما به عنوان یک مسئول حساس و دقیق شبکه باید با اجرای سیاستهای قوی و محکم از کلمات عبور محافظت نموده و مانع از فاش شدن آن شوید. مانند :

◄ سیستم عامل را طوری پیکربندی نمایید که کلمات عبور کوتاه تر از حد معین را اصلا قبول نکند (مثلا 9 کاراکتر).

◄ در صورت امکان قبل از پذیرش کلمه عبور از کاربر ، کلمه انتخابی در یک فرهنگ لغت جستجو شده و در صورت وجود پذیرفته نشود.

√ کاربران مجبور باشند در کلمه عبور خود حداقل از 2 یا 3 کاراکتر غیر الفبایی استفاده نمایند.

◄ برای کلمات عبور طول عمر در نظر گرفته شود و سیستم عامل را طوری تنظیم نمایید تا پس از انقضای طول عمر کلمه عبور حساب کاربر قفل نموده و کاربر مجبور به تعویض کلمه عبور باشد و در آینده نیز نتواند به هیچ وجه از آن کلمه عبور استفاده نماید. توصیه میشود کلمات عبور طول عمر حدود 30 تا 90 روز داشته باشند و پس از آن کاربر مجبور به تعویض آن باشد. اگر مدت زمان انقضا بیش از حد کئتاه باشد ، کاربر مجبور به انتخاب کلمات با معنی برای جلوگیری از فراموشی خواهد شد که این به نوبه خود خطرناک میباشد.

◄ سیاستهای انتخابی کلمات عبور را بطور آشکار و شفاف در سایت وب خود به همه کاربران اعلام نمایید و حتی کاربران بیرونی سرویس دهنده های شما نیز در صورت وجود مجبور به رعایت این موارد باشند.

آگاهی کاربران:
با توجه به آنکه در محیطهای شلوغ و پرکاربر نمی توان تمام کلمات عبور انتخابی آنان را بررسی نمود و آنها نیز میتوانند به نحوی از قواعد تعیین شده شما به روشهایصوری بگریزند، لذا سعی کنید با هشدارهای امنیتی و توضیح کافی، ذهن کاربر را با خطراتی که آنها را تهدید میکند، آشنا نمایید. بعنوان مثال ممکن است یک کاربر برای راحتی خود و همچنین برآورده کردن قواعد امنیتی شما کلمه عبور apple1234 را انتخاب نماید که خطرناک خواهد بود.

استفاده از برنامه های مولد کلمه عبور:
در هنگامی که کاربر میخواهد کلمه عبور انتخاب نماید، برای انتخاب یک کلمه عبور خوب و محکم، مردد خواهد ماند زیرا او به این می اندیشد که یک کلمه عبور سخت را چگونه میتوان به خاطر سپرد به گونه ای که نیاز به نوشتن آن روی کاغذ نباشد! آنها را به نحو مناسب راهنمایی کنید. پیدا کردن چنین کلمات عبوری چندان سخت هم نیست. مثلا آیا به نظر شما کلمه عبور "Jsrb,Ayhat7" بقدر کافی طولانی و مناسب نیست؟ به نظر میرسد که این کلمه عبور به اندازه کافی و محکم است و به خاطر سپردن آن هم چندان دشوار نیست چرا که این کلمه عبور حروف نخست جمله "Just sit right back , And you hear a tale" است. کاربر میتواند یک جمله مانند بالا در ذهن خود در نظر بگیرد و کلمه ای از آن بدست آورده و چند علامت و رقم به آن بیافزاید. فقط کاربران شما نباید از یک جمله نمادین مثلبالا استفاده نمایند بلکه باید از آنها بخواهید تا متنوع فکر کنند!

میتوانید از برنامه هایی استفاده کنید که کلمه های عبور بی معنی به کاربر پیشنهاد میدهد ولی راه به خاطر سپردن آن را نیز آموزش میدهد.

برای فارسی زبانها این امر ساده است زیرا که اولا فرهنگ لغت فارسی که به انگلیسی تایپ شده باشد وجود ندارد (فعلا) ثانیا آنها میتوانند به یک بیت شعر یا ضرب المثل و یا جمله به یاد ماندنی فکر کنند و ابتدای کلمات آنرا به انگلیسی نوشته و کلمه عبور خود قرار دهند.

استفاده از نرم افزارهای غربال کننده کلمات عبور ضعیف:
باید به هر ترتیب مطمئن شوید که کاربران کلمات عبور ضعیف انتخاب نکرده اند. با توجه به اینکه شما قادر نخواهید بود تمام کلمات عبور و تغییراتی که کاربران میتوانند در کلمه عبور خود بدهند بررسی کنید، لذا به یک ابزار خودکار نرم افزاری نیاز خواهید داشت. این ابزار بر روی سرویس دهنده های شما که نیاز به کلمه عبور دارند نصب میشوند. سپس شما قواعد و سیاستهای امنیتی خود را با تنظیم گزینه های آنها تعیین مینمایید. از این به بعد بررسی کلمات عبوری که کاربران انتخاب میکنند به عهده این ابزارها خواهد بود. اینابزارها برای محیط یونیکس و ویندوز به رایگان قابل دسترسی است.

- ابزارهای یونیکس :
Npasswd که از آدرس ftp://ftp.cc.utexas.edu/pub/npasswd قابل تهیه است.

Passwd پلاس که از آدرس ftp://ftp.darthmouth.edu/pub/security قابل تهیه است.

- ابزارهای ویندوز:
PassProp این برنامه توسط مایکروسافت تهیه شده و در در بسته قابل خریداری Win NT Server Resource Kit Supplement 4 موجود است.

PassFilt.dll این برنامه هم متعلق به مایکروسافت و در در دیسک فشرده Service Pack2 ویندوز 2000 موجود است.

Password Guardian این برنامه رایگان از آدرس http://www.geogiasoftwork.com قابل تهیه است.

Strongpass یک برنامه رایگان قابل تهیه از : http://www.geogiasoftwork.com

Fast Lane یک برنامه رایگان موجود در : http://www.fastlanetech.com

در صورت امکان از روشهای احراز هویت بدون استفاده از کلمات عبور استفاده کنید
بدلیل اینکه حتی با رعایت نکات ایمنی ممکن است ابزارهای شکننده کلمات عبور بتوانند یک کلمه عبور را کشف کنند، بهتر است در صورت حساسیت زیاد اطلاعات از مکانیسمهای پیچیده احراز هویت مانند Smart Card و سیستم های بیومتریک استفاده کنید.

ابزارهای شکننده کلمات عبور را گاهی علیه خود بکار ببرید:
برای اطمینان نهایی از عدم آسیب پذیری کلمات عبور، هر از چند گاهی ابزارهای شکننده کلمات عبور را اجرا کرده و بر علیه سیستم خود بکار ببرید. البته باید آنرا در محیطی امن و خارج از شبکه و روی یک سیستم مجزا بکار بگیرید تا شبکه شما دچار اختلال نشود.

ابزار John (یک شکننده کلمه عبور) ابزاری رایگان است که کد منبع آن نیز ارائه میشود. اگر به هیچ نرم افزاری از نظر امنیتی اطمینان ندارید میتوانید کدهای منبع آن را دریافت نموده و آنرا کامپایل و اجرا نمایید.

اگر شبکه شما بدلیل سهل انگاری مشتریانتان از کار بیافتد، آنها را از دست خواهید دادو شما هم به عنوان مسئول شبکه کارتان را! لذا به دقت آسیب پذیری کلمات عبور را بررسی نمایید و اگر پس از استفاده از ابزارهای فوق موفق به کشف یک کلمه عبور شدید، دقت کنید که چه چیزی باعث شده تا کاربر شما با نقض سیاستهای امنیتی کلمه عبور ضعیفی برای خود انتخاب نماید.

از فایلهای حاوی کلمات عبور رمز شده بدقت محافظت کنید

آخرین و مهمترین راه حفاظت از کلمات عبور آنست که نگذارید بهیچوجه کسی فایل آنرا در اختیار بگیرد. اگر نفوذگر نتواند فایل محتوی کلمات عبور یا بانک اطلاعاتی SAM را در اختیار بگیرد، کشف کلمات عبور از طریق استراق سمع بسیار مشکل خواهد بود. لذا :
-وقتی در محیط ویندوز دیسک بازیابی (Recovery Disk) میسازید، آنرا در جای مطمئن نگهداری کنید.
-وقتی از سرویس دهنده های مهم خود نسخه پشتیبان میگیرید، مطمئن شوید که فقط در جایی ذخیره میشوند که فقط خودتان به آن دسترسی دارید.
-اگر در محیط یونیکس/لینوکس کار میکنید، مطمئن شوید که گزینه Shadow فعال است.
-اگر در محیط ویندوز کار میکنید از ابزار Syskey استفاده کنید تا قواعد سخت گیرانه تری را برایسیستم شما وضع کند.
-اگر مجبور نیستید در محیط ویندوز از workgroup پشتیبانی کنید و فقط از domain استفاده میکنید، روش احراز هویت LM را غیر فعال کنید چرا که روش ضعیفی محسوب میشود. روش این کار را میتوانید از آدرس http://www.microsoft.com/technet/support/kb.asp?id=147706

◄ وقتی عمل پشتیبان گیریBackup از سیستمتان خاتمه یافت، به خاطر داشته باشید تا مجوز دسترسی به آنرا به گونه ای تنظیم نمایید که هیچ کس حق دسترسی به آنرا ( بجز Admin) نداشته باشد.
اگر مطمئن شدید تمام موارد فوق را اجرا نموده اید، احتمال لو رفتن کلمات عبور در شبکه شما به حداقل رسیده است
کلمات عبور


نظر شما ()



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پرسپولیس پر افتخار ترین تیم ایران
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه :: پارسی بلاگ :: مدیریت:: پست الکترونیک :: شناسنامه]

تعداد بازدید:46784

امروز:0

دیروز :0

 RSS 

پیوندهای روزانه
بهترین نرم افزارها وبازی هابرای دانلود [40]
مشاهده ودانلودگل های تاپ فوتبال [102]
جدیدترین آهنگ ها [65]
[آرشیو(3)]

درباره خودم

خورموجی ها

امین حیدری
من عاشق عشقم و داریوش و پرسپولیس هستم

لوگوی خودم

خورموجی ها

لینک دوستان

همه چی داره
عکس های جام جهانی
عشق داریوش
هک و امنیت

لوگوی دوستان













فهرست موضوعی یادداشت ها

گالری تصاویر[32] .

آرشیو

موبایل 1
ترفند
فال
عشقولانه
سرگرمی
ترفندهای گوشیهای نوکیا
اینترنت
فال خواب
زهراامیرابراهیمی
راهکارهای ابرازعشق
آیا میدانید
سرعت اینترنت اکسپلورر تا چندین برابر افزایش دهید
اسامی کامل برندگان اسکار
آلوده‌ترین نقطه تهران
اسامی زوج های هنرمند ایرانی
رنگ شما چیه؟
ورزش
عکس
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386

اشتراک

 

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو