سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هرکس راهی را در جستجوی دانش بپیماید، خداوند راهی را به سوی بهشت برایش هموار گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

خورموجی ها

خانه

پارسی بلاگ

مدیریت

پست الکترونیک

شناسنامه


4:26 عصر جمعه 86/11/19

معرفی گوشی روز دنیا (Samsung G-800)

نویسنده: امین حیدری

              Samsung G800     

خیلی دور خیلی نزدیک

قیمت :حدود 430 هزار تومان

سالی که پیش روی داریم را می بایست سال سامسونگ نام بگذاریم و از این پس باید عادت کنیم که بیش از پیش در مورد این شرکت بسیار موفق ببینیم و بشنویم چرا که محصولات طوفانی سامسونگ در این روزها آنچنان موفق ظاهر شده اند که می توان آینده ای بس درخشان برای آنها پیش بینی کرد. این بار به رده نوظهور Camera Phone ها پای می گذاریم رده ای که سامسونگ به رغم دیر حاضر شدن در آن در حال حاضر شاید متنوع ترین محصولات را چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ کیفیت نسبت به دیگر رقبا ارائه کرده است.Camera Phone استثنائی Samsung G800 با دوربین 5 مگاپیکسلی بهمراه زوم اپتیکال چند روزی ست به ایران نیز راه یافته است؛ با هم نگاهی می اندازیم به قابلیت های این گوشی فوق العاده.

samsung-g800-01.jpg

بدون شک اولین و مهم ترین خصوصیتی که در رابطه با G800 می توان به آن اشاره کرد بکارگیری قابلیتی ست که بیش از یک سال بود به فراموشی سپرده شده بود، زوم اپتیکال که فرایندی ست که طی آن می توان بدون افت کیفیت به سوژه نزدیک گردید و آخرین بار در محصول Nokia N93i شاهد حضور آن در میان گوشی ها بودیم ولیکن یک نگاه به G800 کافی ست تا برتری های فراوانی را نسبت به محصول نسبتا قدیمی نوکیا در آن بیابیم: لنز مسطح، استفاده از سنسور 5 مگاپیکسلی و استفاده از فلش زنون نمونه هایی از این برتری های مشهود به حساب می آیند.
در نگاه اول G800 برای رده ای که در آن قرار دارد بسیار بزرگ به نظر می رسد و باداشتن ابعاد 18.8?1.1?01 میلیمتر و وزن 146 گرمی خود تقریبا مشابه نمونه ای همچون Nokia N81 می باشد. نکته جالب در اینجا این است که برخلاف ادعای سامسونگ که وزن دستگاه را 134 گرم اعلام کرده است این وزن در نسخه نهائی کاملا افزایش یافته است. نکته دیگر در اینجا عدم محاسبه در پوش لنز دستگاه در محاسبه ابعاد آن است که به راحتی 4 میلیمتر دیگر به قطر آن می افزاید که این موضوع هنگامی که G800 را در کنار محصول حجیمی چون N95 قرار دهیم از G800 یک غول به تمام معنی می سازد. ظاهر براق بدنه همانطور که می توان حدس زد جاذب اثر انگشت است ولیکن استفاده از رنگ روشن در بدنه، آنجنان این اثر انگشت ها را نمایان نمی کند. بر خلاف ظاهر فلزی دستگاه، در واقع تنها نوار دور تا دور آن است که تماما فلزی می باشد و در بقیه موارد حداکثر با لایه های بسیار نازک فلزی روبرو هستیم که بروی قطعات پلاستیکی نصب شده اند(همانند در پوش لنز و کاور باتری).
چشمگیر ترین المان در قسمت روی دستگاه صفحه نمایش 2.4 اینچی گوشی ست که قابلیت نمایش 256 هزار رنگ با رزولوشن 320?40 پیکسلی (QVGA) را داشته و از میان دیگر رقبای موجود در این کلاس می توان آن را یکی از نمونه های متوسط قلمداد کرد، البته کیفیت آن در نور مستقیم خورشید بطرز مشهودی افت می کند بطوریکه در بعضی موارد یافتن المان مورد نظر بروی آن تقریبا غیر ممکن است که این ماجرا توسط صفحه ضد تابش روی صفحه نمایش بشدت تشدید نیز می شود ولیکن در کل و در مقایسه با نمونه ای همچون N95 در شرایط نور عادی می توان امتیاز مناسبی برای این صفحه نمایش در نظر گرفت.

 

بر بالای صفحه نمایش اسپیکر برقراری تماس در مرکز، بهمراه دوربین دوم دستگاه در سمت راست آن مشاهده می شود که این دوربین بطور کامل زیر پوشش شیشه ای روی صفحه نمایش پنهان شده است. در زیر صفحه نمایش با یکی از بزرگترین و راحت ترین D-Pad های موجود در بازار روبرو می شویم که پس از مدتها سامسونگ از اختصاص وظیفه Web Browsing به دکمه تائید میانی در حالت Stand-by صرفنظر کرده است. در دو طرف D-Pad دکمه های Soft-Key کاملا درازی را مشاهده می کنیم که طراحی کاملا جدیدی دارند. در خارج از این قسمت و در محدوده نقره ای رنگ زیرین به دکمه های برقراری و رد تماس بر می خوریم که دکمه C را احاطه کرده اند و دکمه رد تماس علاوه بر این، وظیفه خاموش/روشن دستگاه را نیز عهده دار گردیده است.
مکانیزم گشودن دستگاه کمی همراه با سختی می باشد و با گشودن آن صفحه کلید کاملا تخت و نشسته بر کف دستگاه ظاهر می شود که با اینکه هیچ برآمدگی مشهودی در آن دیده نمی شود، ولیکن به لطف جدا کننده های باریک در سطرها و ستون های آن می توان تمامی کلیدها را بدون نگاه مستقیم از یکدیگر تشخیص داد و جدا از این، ابعاد بزرگ و مناسب این کلیدها تجربه ای بدون مشکل در استفاده روزمره از آنها را فراهم می کند. تنها المان باقی مانده  در این قسمت میکروفون برقراری تماس دستگاه است که در زیر صفحه کلید و در سمت راست جای گرفته است، محلی که در حالت بسته بودن گوشی کاملا با قسمت بالایی دستگاه پوشانده می شود.
در قست بالای دستگاه بغیر از اسپیکرهای چندگانه جای گرفته در این قسمت، المان دیگری مشاهده نمی شود. در سمت چپ گوشی اولین المان از بالا محل قرارگیری هدست دستگاه است که بعنوان محل اتصال شارژر و پورت USB دستگاه نیز کاربرد دارد و سامسونگ این پورت جدید را کم کم به یک استاندارد در گوشی های خود تبدیل کرده است. در زیر این پورت محل قرارگیری اسلات کارت Micro SD دستگاه است که این هر دو با یک پوشش پلاستیکی کاملا پوشانده می شوند. آخرین المان قابل مشاهده در این قسمت محلی ست در پائین برای اتصال بند به دستگاه.
در قسمت سمت راست دستگاه نیز همانگونه که انتظار داریم دکمه دوگانه افزایش و کاهش صدا (که نقش ورود و خروج به زوم را نیز دارد) بهمراه دکمه اختصاصی دوربین دیده می شوند. نکته قابل توجه در این قسمت بر خلاف همیشه استفاده از دکمه دایره شکل برای دوربین می باشد که شباهت کاملی با نمونه های استفاده شده در دوربین های دیجیتال موجود در بازار دارد.


 

samsung-g800-06.jpg

قسمت پشت دستگاه بدون شک مهمترین قسمت در ساختار G800 محسوب می شود چرا که مهمترین المان آن یعنی دوربین 5 مگاپیکسلی دستگاه بهمراه فلش زنون آن در این قسمت جای گرفته اند که هر دو توسط یک کاور نیمه فلزی(روکش فلزی بروی بدنه پلاستیکی) محافظت می شوند. قسمت تحتانی این بخش نیز هم رنگ و هم جنس کاور دوربین بوده و در حقیقت پنهان کننده باتری دستگاه می باشد که با گشودن آن باتری مشکی رنگ 960mAh گوشی ظاهر می شود که که ظرفیت پائین آن برای مدلی همانند G800 خاطره باتری نامناسب N95 را زنده می کند. این باتری بر طبق گفته های رسمی تا 250 ساعت در حالت Stand-by و تا دو ساعت و ونیم در حالت مکالمه می تواند انرژی دستگاه را تامین کند که در استفاده ای نسبتا متوسط تنها می توان تا 2 روز بروی این باتری حساب کرد. شارژ مجدد آن نیز تقریبا یک ساعت و نیم زمان می برد. همانگونه که انتظار داریم محل قرار گیری سیمکارت نیز در زیر باتری می باشد.
برقراری تماس جدا از تمامی امکانات پر هیاهوی G800 یکی از زیبا ترین و جالب ترین مواردی ست که می توانید در میان تمامی نمونه ها پیدا کنید. در اینجا گذشته از صدای بسیار مناسب دریافتی و ارسالی توسط گوشی، در هنگام برقراری تماس با انیمیشن های جذابی روبرو می شویم که به کاربر اجازه می دهند که از بین پنج حالت فانتزی مختلف یکی را جهت نمایش اعداد در حال تایپ بروی صفحه انتخاب کند که امکان تغییر سایز و رنگ این اعداد بهمراه تغییر رنگ پس زمینه نیز در این قسمت پیش بینی شده است. علاوه بر این در هنگام تایپ عدد به عدد شماره مورد نظر تمامی احتمالات ممکن از درون دفترچه تلفن که با این اعداد هماهنگی داشته باشند به نمایش در می آید. صدای زنگ و قدرت ویبره G800 در حد کاملا رضایت بخشی ست بطوریکه امکان از دست دادن تماس تقریبا غیر ممکن است.
با روشن کردن گوشی با منو هایی کاملا مشابه با دیگر گوشی های سامسونگ روبرو می شویم و در این زمینه تقریبا هیچ تغییر چشمگیری را نمی توان مشاهده کرد در اینجا و در صفحه Stand-by اصلی در ردیف بالا می توان مواردی نظیر قدرت سیگنال، شارژ باتری، وضعیت اتصال به شبکه (GPRS، 3G یا EDGE) و پروفایلی که هم اکنون در آن قرار داریم را مشاهده کرد. و در پائین صفحه نیز وظیفه دکمه های Soft-Key به نمایش در می آیند. پس زمینه های متحرک مختص سامسونگ در اینجا نیز حضور دارند بطوریکه مثل همیشه روز با تصویری از خورشید درخشان و پرندگان در حال پرواز آغاز شده و از  ساعت 7 شب تا 6 صبح این تصویر جای خود را به شب و خانه های با نور روشن شده می دهد. از موارد جالب دیگری که این خصوصیت پوشش می دهد و در روزهای اول استفاده ممکن است متوجه آن نشوید تناسب تصویر آسمان با میزان سیگنال در دسترس گوشی ست بطوریکه در مواقع قرار گرفتن در پوشش مناسب شبکه، آسمان کاملا آبی و صاف است ولیکن در موارد سیگنال ضعیف آسمان کاملا با ابر پوشیده می شود!
قابلیت uWorld با نمایش پس زمینه های اختصاصی برای کشورهای مختلف نیز در G800 پیش بینی شده است که برای هر کشور مکان های معروف آن به نمایش در می آیند. قابلیت نمایش تقویم در صفحه اصلی که در D900 وجود داشت یکی از مواردی ست که در G800 حذف شده است. وظیفه دکمه های چهارگانه D-Pad نیز بصورت گرافیکی قابل نمایش هستند که این وظایف می توانند بطور دلخواه از میان 27 میانبر مختلف موجود در این قسمت انتخاب گردند. نکته جالب در این قسمت این است که در حالت Stand-by اگر دکمه مخصوص عکاسی را بفشاریم منویی متشکل از چندین میانبر سودمند دیگر ظاهر می شود که چشمگیر ترین المان در این منو قسمتی ست با نام End All که در طی آن می توان تمامی Application های در حال اجرا را یکباره با هم بست.


 

samsung-g800-03.jpg

با فشردن دکمه سمت چپ Soft-Key و یا دکمه میانی D-Pad به منوی اصلی دستگاه وارد می شویم؛ جائیکه این بار نیز نسبت به آنچه قبلا از سامسونگ دیده بودیم تغییر آنچنانی دیده نمی شود. در اینجا نیز می توان از دو شیوه نمایش ماتریسی 3? و یا شیوه نمایش لیستی استفاده کرد ؛ زیر منوها نیز گذشته از شیوه نمایش همیشگی خود قابل نمایش به فرم pop-up نیز می باشند. از نکاتی که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد عدم امکان تغییر در سایز فونت به نمایش در آمده می باشد ، امری که سامسوگ در محصولی همانند G600 بکار گرفته بود البته با قرار گرفتن بروی هر گزینه نام و آیکون آن کمی بزرگتر و برجسته تر به نمایش در می آیند علاوه بر این امکان تغییر Theme نیز از مواردی ست که در G800 غیر قابل انجام است.
از نکات مثبت این رابط کاربری که نشان آن را تقریبا در تمامی گوشی های دیگر سامسونگ نیز می توان یافت ،امکان به یاد آوردن آخرین منو در تمامی قسمتها، شامل منوی اصلی و تمامی زیر منوها ست بطوریکه اگر در آخرین بار مثلا بروی Call List منو را ترک کرده باشید بار دیگر که به منوی اصلی وارد می شوید، این Call List است که Highlight شده است و تازه این پایان ماجرا نیست چرا که با ورود به این منو نیز مشاهده می کنید که آخرین زیر منویی که در این لیست قبلا بازدید کرده اید Highlight شده است؛ قابلیت ساده ای که جای آن در تمامی گوشی های نوکیا و سونی اریکسون و دیگران خالی ست.
دفترچه تلفن بکار گرفته شده در G800 توانائی ذخیره تا 1000 عنوان را در خود داشته و برای هر عنوان نیز می تواند تا 5 شماره تلفن مختلف را ذخیره کند؛ علاوه بر این امکان اختصاص زنگ ، عکس یا ویدئوی دلخواه برای هر کنتاکت نیز پیش بینی شده است و کنتاکت های موجود در سیمکارت و حافظه داخلی گوشی امکان نمایش بصورت همزمان را نیز دارند. از نکات قابل توجه در این قسمت شیوه نمایش کنتاکتهاست که اسامی موجود در آن تنها به فرم اسم و سپس فامیل به نمایش در آمده و علاوه بر اینکه این تنها شیوه نمایش اسامی ست جستجو در میان کنتاکتها نیز تنها از روی فامیل قابل انجام است که از این لحاظ از میان مدل های سامسونگ تنها D900 بود که این محدودیت در آن رفع گردیده بود. امکان تعویض سریع زبان در هنگام وارد کردن اسامی در این دفترچه تلفن قابلیت دیگری ست که نشان آن را در کمتر گوشی دیگری می توان یافت در اینجا هنگامی که از یک زبان دیگر (مثلا فارسی) برای اسامی وارد شده در دفترچه تلفن استفاده می کنیم در نمایش کل اسامی، اینگونه کنتاکتها در اول لیست ظاهر می شوند. قابلیت ارسال تکی یا دسته جمعی اسامی بوسیله بلوتوث و Synchronize کردن با Outlook از دیگر موارد قابل اشاره در این دفترچه تلفن است.
منوی اطلاعات تماس ها شامل سه قسمت Dialed ، Received و Missed بوده که هر کدام تا 30 عنوان را می توانند در خود ذخیره کنند. تماس های گرفته شده(دریافت شده) با یک شخص معین در یک قسمت جداگانه به نمایش درآمده که اطلاعات مربوط به آن به طور کامل در آن قسمت موجود است مواردی نظیر زمان و قیمت تماس ها. امکان اختصاص Black List برای تماس های تکی در اینجا پیش بینی شده است که در طی آن تمامی تماس های وارده از آن شماره مشخص بطور خودکار Reject می گردد.
منوی Message و Email چیز تازه ای در بر ندارد و تنها مواردی که می توان به آن اشاره کرد یکی قابلیت ارسال پیام های SOS فوری ست که در دیگر گوشی های سامسونگ (حتی در نمونه ارزان قیمتی همچون E250) نیز نمونه آن را دیده بودیم بدین صورت که با تنظیم آن و تعیین شماره اشخاصی که در این موارد می بایست پیغام به آنها ارسال شود، اگر در حالت Stand-by و هنگامی که صفحه کلید دستگاه قفل است چهار بار دکمه جانبی Rocker را بفشاریم پیغام "I am in emergency. Please help me" بطور خودکار به اشخاص مورد نظر ارسال می شود. و پس از ارسال این پیام تمامی تماس هایی که از این اشخاص با کاربر گرفته می شود بطور اتوماتیک وصل می شود البته متن پیام ارسالی غیر قابل تغییر است. قابلیت دیگری که جای آن نیز در سایر گوشی ها خالی ست امکان جالبی ست که با فعال کردن آن در صورت به سرقت رفتن گوشی  و تعویض سیمکارت توسط سارق، بلافاصله با شماره دزد محترم چندین و چند SMS به اسامی که از قبل تعیین کرده اید فرستاده می شود (البته برنامه ای بر پایه Java برای این موضوع وجود دارد که امکان نصب آن در تمامی گوشی های مبتنی بر Java وجود دارد).
File Browser بکار رفته در G800 یکی از نمونه های موفق همیشگی سامسونگ است در اینجا محتویات حافظه داخلی و کارت حافظه بصورت جداگانه به نمایش در آمده و امکان کپی، Move و حذف کردن تکی یا دسته جمعی فایل ها برای کاربر براحتی قابل انجام است حافظه داخلی بکار گرفته شده در G800 به میزان 160 مگابایت است که دقیقا مقداری ست که در N95 نیز دیده می شود. امکان ارسال فایل توسط بلوتوث در این قسمت تعبیه شده است. بزرگترین مشکل مشترکی که تمامی گوشی های سامسونگ با آن روبرو بوده و G800 نیز از این قاعده مستثنی نیست دسترسی بسیار کند به محتویات کارت حافظه است بطوریکه اگر سابقه کارکرد با گوشی های سامسونگ را نداشته باشید گمان خواهید کرد که مشکلی پیش آمده است.


 

samsung-g800-05.jpg

حافظه داخلی نسبتا بالا و استفاده از اسپیکرهای قوی، G800 را برای استفاده بعنوان پخش کننده موسیقی نیز کاملا مناسب می نماید. پلیر بکار رفته در ساختار داخلی گوشی یکی از نمونه های موفق سامسونگ به حساب می آید و نمونه کاملا مشابه ایست از پلیر بکار رفته در U600. در اینجا می توان آهنگ های مختلف را بر اساس نام خواننده، نام آلبوم و نوع آهنگ طبقه بندی کرد و علاوه بر این امکان تهیه Playlist های مختلف نیز در آن گنجانده شده است امکان پخش آخرین آهنگ استفاده شده و یا بیشترین آهنگ های پخش شده نیز از دیگر مواردی ست که در ساختار این پلیر می توان به آن اشاره کرد. فرمت های مورد پشتیبانی توسط این پلیر عبارتند از MP3، WMA، AAC، eAAC و eAAC+ . یکی از موارد جالب در این قسمت عدم استفاده از اکولایزر در ساختار آن است که علت آن را می بایست از سامسونگ جویا شد. امکان درجه بندی و Rating کاملا هماهنگ با مدیا پلیر ویندوز از قابلیت های جدید G800 در این قسمت می باشد.آخرین نکته در رابطه با پلیر G800 عدم استفاده از پورت 3.5 میلیمتری برای اتصال هدست به گوشی ست که وضعیتی مشابه pop-port های استفاده شده در گوشی های سونی اریکسون را بوجود می آورد.
پلیر پخش ویدئو اما یکی از قسمت های بی سر و صدا ست که کار خود را نسبتا خوب انجام میدهد در اینجا امکان نمایش افقی ، عمودی و تمام صفحه پیش بینی شده است و بروی تصویر امکان عقب و جلو رفتن نیز وجود دارد علاوه بر این می توان از ابتدا به صحنه ای دلخواه از فیلم پرش نمود. تنها نکته منفی در این پلیر این است که در آن امکان نمایش فیلم های با رزولوشن VGA پیش بینی نشده است و از لحاظ فرمتی با پشتیبانی از MPEG-4 امکان نمایش فیلم های گرفته شده توسط دوربین بطور مستقیم بروی گوشی بوجود آمده است.
در رده ارتباطی G800 محصولی سه بانده (1900/1800/900) با پشتیبانی از EDGE، GPRS و 3G می باشد که بلوتوث نسخه 2.0 با قابلیت A2DP و USB 2.0 نیز از دیگر امکانات ارتباطی آن به حساب می آید.
و اما بدون شک مهمترین قابلیت G800 مطمئنا دوربین 5 مگاپیکسلی بکار رفته در ساختار داخلی آن است این دوربین از لنز 1/3.2 اینچی با سنسور CMOS استفاده می کند و همانگونه که می دانید دارای 3X زوم اپتیکال در ساختار داخلی خود می باشد و با چرخشی سریع نسبت به هم خانواده های خود از فلش Xenon بجای نمونه های LED بهره گرفته ست. در صفحه اصلی عکاسی (View Finder) همانند نمونه های قبلی سامسونگ هیچ المانی دیده نمی شود، البته می توان آیکون ها و تنظیمات را به این صفحه افزود در اینجا قابلیت افزودن خطوط متقاطع (Grid Lines) نیز در نظر گرفته شده است. از تغییرات قابل اشاره در این اینترفیس نسبت به نمونه ای که مثلا در G600 بکار گرفته شده بود می توان به افزودن قابلیت Auto panorama و قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) اشاره کرد. تنظیمات مختلف و بسیار زیادی در منوی عکاسی دستگاه دیده می شود که تشابه کاملی با نمونه های موجود در دوربین های عکاسی دارد مواردی نظیر تنظیم ماکرو، تنظیم فلش، تنظیم کیفیت تصویر، عکاسی پانوراما، تنظیم نور، تنظیم صدای شاتر و زوم (قابل خاموش کردن)،تنظیم افکت های رنگی و چندین و چند مورد دیگر را اشاره کرد. قابلیت تنظیم ISO بهمراه 12X زوم دیجیتال و 3X زوم اپتیکال از دیگر موارد فوق العاده این دوربین می باشد. لرزش گیر دست برای دوربینی با زوم اپتیکال یکی از موارد کاملا ضروری به حساب می آید امری که در G800 نیز وجود داشته و کار خود را بخوبی انجام می دهد. خروجی تلویزیون از دیگر مواردی ست که برای گوشی های با دوربین قوی همواره بعنوان یک جژئی جدانشدنی ست و در G800 نیز تعبیه شده است.


 

samsung-g800-02.jpg

گذشته از موارد ذکر شده در رابطه با قابلیتهای این دوربین به نظر بهترین راه برای تعیین کیفیت عکس های گرفته شده توسط آن مقایسه همه جانبه ای میان G800 و بزرگترین رقیب حال حاضر آن یعنی K850 از سونی اریکسون است البته بدون شک خواهید گفت که مقایسه میان G800 و محصولی همانند N82 از نوکیا امر مناسب تری ست ولیکن من با این گفتار به دو دلیل آنچنان موافق نیستم یکی اینکه N82 در رده گوشی های هوشمند و بهمراه سیستم عامل طبقه بندی می شود و دوربین فوق العاده آن تنها یکی از کارکرد های آن است ولیکن K850  همانند G800 محصولی ست که بزرگترین تاکید در آن دوربین دستگاه است. دلیل دیگری که در این بررسی K850  را بر محصول نوکیا ترجیح داده ایم رده قیمتی این دو است که دقیقا در یک کلاس قیمتی جای گرفته اند و N82 از این لحاظ نزدیک به 120 هزار تومان گرانتر از این دو می باشد. البته در جای جای این مقایسه اشاراتی نیز به محصول نوکیا خواهد شد.
با وجود شباهت های زیادی که میان K850  و G800 می توان بر شمرد تفاوت های عمده ای نیز میان این دو دستگاه دیده می شود که می بایست در همین ابتدا به آنها بپردازیم : مطمئنا بزرگترین تفاوتی که میان این دو دوربین می توان پیدا کرد قابلیت زوم اپتیکال در محصول سامسونگ است امری که جای آن در K850  کاملا خالی ست. نکته دیگری که در ساختار این دو دوربین می توان بعنوان تفاوت ذکر کرد میزان "واید" بودن لنز این دو است بطوریکه لنز بکار گرفته شده در K850  بسیار واید تر از لنز G800 می باشد و به همین علت در عکس های مشابه گرفته شده با این دو دوربین معمولا سوژه ها در عکس های G800 کاملا بزرگتر از نمونه برداشت شده توسط K850  می باشد. غیبت اطلاعات بر پایه EXIF در G800 از دیگر موارد قابل اشاره در این قسمت است. سایز عکس های گرفته شده توسط G800 نیز در بالاترین کیفیت بسیار بالاتر از نمونه گرفته شده توسط K850  است (که این لزوما به معنی کیفیت بالاتر نیست) بطوریکه در بعضی موارد سایز یک عکس تا 2.5 مگابایت نیز می رسد.
بررسی را از همین ابتدا و از درون منوی عکاسی این دو آغاز می کنیم بدون شک یکی از مهمترین ویژگی های یک دوربین موفق میزان امکاناتی ست که در درون منوی عکاسی آن ارائه می شود در این هر دو امکانات استانداردی نظیر لرزش گیر دست، حالت ماکرو، گزینه ای برای غیر فعال کردن فوکوس اتوماتیک، تنظیمات نور ، افکت های رنگی، میزان نور دهی و تنظیمات ISO دیده می شود. البته در این میان تفاوت های جزئی در عملکرد اینگونه تنظیمات دیده می شود از جمله حساسیت ISO شماره 50 در G800 در حالیکه حداقل ISO در K850 به 100 می رسد و یا آنکه هیچ میانبر مستقیمی برای تنظیمان میزان نوردهی در G800 پیش بینی نشده است.
 بالاتری می گیرد چرا که با هر بار تنظیم منو دوربین در دفعه آینده تنظیمات قبلی را کاملا به خاطر سپرده است و مثلا در استفاده از دوربین اصلی و فرعی از کاربر سوال نمی کند در یک نگاه کلی بدون شک منوی بکار گرفته شده در K850  بسیار زیبا تر و کاربر پسند تر از نمونه بکار گرفته شده در G800 می باشد.
البته اوضاع کاملا هم بر وفق مرادK850  نیز نیست چرا که با تعبیه امکاناتی نظیر مکانیزم تشخیص چهره(Face Detection)، تنظیمات کنتراست ، Saturation و Sharpness می توان G800 را در مقام بالایی جای داد. برتری دیگری که می توان برای G800 در مقابل با K850  بر شمرد مطمئنا قابلیت بی نظیر آن در مورد عکاسی پانوراماست بطوریکه در این حالت گوشی تا 6 عکس برای تهیه یک منظره کامل بر داشت می کند که در مقابل 3 عکسی که K850  می گیرد عملکرد بهتری دارد تازه این پایان ماجرا نیست چرا که برخلاف K850  دوربین G800 این 6 عکس را بطور اتوماتیک می گیرد و تنها کاری که شما باید بکنید است که دستگاه را چرخشی 180 درجه ای بدهید دوربین خود بخود 6 عکس گرفته و سپس آنها را سرهم می کند.
در قابلیت عکاسی پی در پی (Multi Shot)  اینK850  ست که پیروز میدان نام می گیرد چرا که بر خلاف G800 که در این حالت اقدام به گرفتن 9 عکس حداکثر با رزولوشن VGA و با غیر فعال کردن فوکوس اتوماتیک می کند؛ K850  این قابلیت را دارد که با استفاده از قابلیت BestPic تعداد 9 عکس با رزولوشن کامل و بدون کم شدن کیفیت برداشت کرده و گذشته از این زمان بندی میان عکس های گرفته شده نیز در این حالت کامل قابل تنظیم است. از دیگر نقاط برتریK850  قابلیت چرخش خودکار عکس های گرفته شده توسط خصوصیت Auto Rotation آن است.
یکی از قابلیت هایی که در تمامی دوربین های حرفه ای از محبوب ترین قسمت ها محسوب می شود Scenes Modes و یا حالات از پیش تنظیم شده ایست که کاربر را از درگیر شدن با تنظیمات وقت گیر بی نیاز می کند گزینه هایی که برای این قسمت در K850  تعبیه گردیده است به نسبت نمونه ای که در G800 دیده می شود دارای آپشن های کمتری ست در K850  با مواردی نظیر : منظره در غروب (twilight landscape)  ، چهره در غروب (twilight portrait) ، منظره، پرتره، ساحل/برف، مناظر ورزشی و متن روبرو می شویم در حالیکه گزینه های موجود در G800 عبارتند از : پرتره ، منظره ، مناظر ورزشی، عکاسی در محیط های داخلی، ساحل/برف، غروب، گرگ و میش/دم صبح (Dusk/Dawn)، رنگ های پائیزی، باد و برف، عکاسی در شب، عکاسی رو به نور و در برابر آتش و عکاسی از متن که البته به نظر نمی رسد تمامی کاربران از تمامی گزینه های این قسمت استفاده کنند.


 

samsung-g800-07.jpg

یکی از موارد مهمی که می بایست این دو دوربین را با یکدیگر سنجید مسئله مهمی ست تحت عنوان سرعت دوربین که در اینجا با سه سرعت مجزا روبرو هستیم که به ترتیب عبارتند از سرعت آماده به کار شدن دوربین، سرعت دوربین برای فوکوس اتوماتیک ، گرفتن عکس، ذخیره و نمایش آن و عملکرد گوشی در زمانی که دوربین پس از گرفتن عکس احتیاج دارد تا به حالت عادی برای گرفتن عکس بعدی باز گردد.
زمان اول برای G800 برابر 2.3 ثانیه و برای K850  با فشردن دکمه اختصاصی دوربین 5.2 ثانیه و از درون منو 4 ثانیه
زمان دوم برای G800 برابر 4.5 ثانیه و برای K850  هم 4.5 ثانیه البته کمی K850  سریعتر است ولیکن G800 سریعتر ذخیره می کند
زمان سوم برای G800 برابر 1.7 ثانیه و برای K850  برابر 1.5 ثانیه است.
و اما مهمترین چیز در نهایت مطمئنا تصاویر گرفته شده توسط این دو در محیط های مختلف است که به تفکیک بررسی خواهد شد:
الف) محیط های بیرونی: در اینجا G800 در نمایش رنگ های طبیعی تر و همچنین در تفکیک گوشه های تصویر کاملا موفق تر ظاهر می شود و همچنین کنتراست بالاتر در تصاویر گرفته شده توسط G800 کاملا مشهود است. در مورد تصاویر گرفته شده در نور شدید خورشید اولین نکته ای که به نظر می رسد رنگ زرد نسبتا زیاد در عکس های گرفته شده توسط G800 است و همچنین هر دو دوربین در نمایش درست و طبیعی رنگ قرمز با مشکل روبرو هستند. در محیط های با نور کمتر (مثلا در سایه) تنظیم اتوماتیک G800 در نور دهی بیش از اندازه،  کیفیت عکس آن را در مقابل K850  بسیار پائین تر نشان می دهد البته می توان این مورد را با کاهش میزان نور دهی تصحیح کرد ولی این موضوع برای کاربران عمدتا معمولی استفاده کننده از این دستگاه مطمئنا انجام نمی گیرد به همین خاطر نیز تمامی بررسی های انجام گرفته در این بخش و سایر بخش ها بر پایه تنظیمات پیش فرض می باشد.
1-تصاویر با جزئیات فراوان: در این بخش نیز این G800 است که پیروز میدان نام می گیرد چرا که با وجودی که در نگاه اول ممکن است تصاویر برداشت شده توسط این دو یکسان به نظر بیایند ولیکن با اعمال زوم در تصاویر این G800 است که جزئیات فراوان تری را به نمایش می گذارد. نکته بعدی اینکه در محیط های با نور کم ، K850 رنگ بنفش غیر عادی را به تصاویر می افزاید.
2-نمایش رنگ ها: در اینجا هماگونه که پیش از این نیز اشاره شد رنگ های به نمایش درآمده توسط G800 بسیار به واقعیت نزدیک ترند و از این گذشته کنتراست بسیار مناسب و تفکیک چشمگیری در رنگ های برداشت شده توسط G800 دیده می شود در حالیکه عکس های گرفته شده توسطK850  عمدتا بعلت خاصیت نویز گیر اتوماتیکی که در آن وجود دارد رنگ ها را کاملا با هم ترکیب کرده و مرز مشخصی میان رنگ ها دیده نمی شود. البته در برخورد با رنگ های با پایه زرد بعلت وجود رنگ زرد در تمامی نمونه  های G800 این K850 است که کیفیت بهتری را ارائه میدهد.
3-مناظر با کنتراست بالا: در اینجا بر خلاف انتظار، هر دو گوشی عملکردی نسبتا مشابه دارند و حتی تا حدودی می توان امتیاز بالاتری برای K850  قائل گردید.
در مجموع و بغیر یکی دو مورد همانند فوکوس بهتر مخصوصا در محیط های با نور کم، برنده این میدان در این رده یعنی عکس های گرفته شده در فضای باز را می بایست G800 اعلام نمود.
ب) محیط های داخلی : عکس های گرفته شده توسط G800 در مقایسه با K850  در این موقعیت دارای جزئیات بسیار بیشتر و البته رنگ زرد همیشگی هستند که در بسیاری از موارد تولید شرایطی کاملا طبیعی می کند.
ج) قدرت فلش : یک نگاه به تصاویر گرفته شده توسط این دو و با استفاده از فلش به تنهائی نشان می دهد که قدرت فلش K850  حداقل دو برابر نمونه استفاده شده در G800 است.
د) زوم : البته مقایسه زوم اپتیکال با دیجیتال کمی ناجوانمردانه به نظر می رسد ولیکن بهرحال همانگونه که انتظار داریم نتایج حاصل از این دو به هیچ عنوان قابل مقایسه با هم نبوده و G800 بسیار بهتر عمل می کند البته استفاده از زوم اپتیکال تا آخرین درجه میزان Sharpness تصویر را کاملا کاهش می دهد که این یکی از مشکلات مشترک میان تمامی دوربین های Compact محسوب می شود.
ه) حالت ماکرو : هر دو دوربین می توانند کاملا به سوژه نزدیک شوند و اقدام به عکاسی کنند و در این میان نمی توان تفاوت عمده ای میان آن دو پیدا نمود.
و) مشاهده تصاویر ثبت شده: هنگامی که صحبت از مشاهده عکس بروی صفحه نمایش می شود مطمئنا همگان تائید خواهند کرد که K850  برتری کاملا محسوسی دارد چرا که بعلت صفحه نمایش نچندان مناسب بکار گرفته شده در G800 عکس های با کیفیت ثبت شده توسط دوربین آن چندان نمودی در این صفحه نمایش پیدا نمی کند. علاوه بر این گالری بکار گرفته شده در G800 در قیاس با گالری عکس های K850  حرف چندانی برای گفتن ندارد چرا که بعنوان مثال هنگامی که عکس ها را در حالت افقی و تمام صفحه مشاهده می کنیم امکان زوم در تصاویر وجود ندارد و در حالت عمودی نیز زوم در تصاویر کار آنچنان راحتی نبوده و گذشته از این زوم آنچنان با سرعت پائین و مراحل کوچک انجام می شود که شاید برای دفعات بعد عطایش را به لقایش ببخشید.
گذشته از موارد فوق یکی دیگر از رده هایی که می توان این دو دوربین را با هم مقایسه نمود استفاده از آنها بعنوان دوربین فیلمبرداری ست. از این لحاظ می توان نمره ای کاملا برابر برای هر دو در نظر گرفت چرا که هر دو فیلم ها را با رزولوشن 240?20 پیکسل و با 30 فریم در ثانیه و با فرم MPEG-4 برداشت می کنند و تنها برتری قابل ذکری که می توان برای G800 در این رقابت قائل گردید قابلیت استفاده از زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری ست که معمولا بعلت صدایی که لنز در حین انجام زوم اپتیکال ایجاد می کند و در فیلم نیز ضبط می گردد، این قابلیت در بسیاری از دوربین ها غیر فعال می گردد. نکته دیگر در این مورد این است که سامسونگ با استفاده از رزولوشن 240?20  پیکسل در G800 یک عقب گرد واقعی را صورت داده است چرا که در محصول قبلی سامسونگ با نام G600 (که البته هنوز به ایران نرسیده است) فیلمبرداری با فرمت VGA پیش بینی شده بود.


samsung-g800-08.jpg

در یک نگاه کلی می توان برتری های K850  بر G800 را در موارد زیر خلاصه نمود:
-برتری های سخت افزاری نظیر فلش زنون قوی تر و یا خصوصیت Auto Rotate
-اینترفیس کاملا کاربر پسندتر بهمراه تنظیماتی کاملا در دسترس تر
-نمایش عکس ها در گالری بسیار مناسب تر و راحت تر
-عکس هایی کاملا برتر در حالت BestPic
در آن سوی میدان می توان به موارد زیر در برتری G800 بر K850  استناد کرد:
-کیفیت تصویر بالاتر
-رزولوشن، دقت رنگ و میزان نویز کاملا برتر
-استفاده از زوم اپتیکال
البته برتری G800 بر محصولی همانند K850 نمی تواند آن را در صدر جدول 5 مگاپیکسلی ها قرار دهد چرا که محصول سونی اریکسون خود در میانه این رده جای می گیرد و هنگامیکه سخن از محصول فوق العاده ای همچون N82 در عرصه تصویر می شود G800 نمی تواند با اطمینان خود را در صدر احساس کند هرچند که قیمت 430 هزار تومانی آن در قیاس با N82 می تواند اوضاع را به نفع سامسونگ تغییر دهد.


نظر شما ()


11:21 صبح چهارشنبه 86/11/10

برترین فیلمهای 2007 به انتخاب نیویورک تایمز

نویسنده: امین حیدری

برترین فیلمهای 2007 به انتخاب نیویورک تایمز

 

 در پایان هر سال میلادی برترینها در مباحث مختلفی توسط جایگاههای متفاوتی انتخاب می شوند.

 توضیح نیویورک تایمز: 
سنت نقد فیلم ما را وادار می‌کند در این وقت از سال نام 10 فیلم برتر و ماندگار سال را اعلام کنیم. همه می‌دانند این انتخاب‌ها بسیار شخصی است که لذتش هم در همین مساله نهفته است. مسلما وقتی پای بیش از 640 فیلم در میان است، به ناچار شاهد دسته‌بندی فیلم‌ها در ژانرها و مضامین مختلف خواهیم بود. اما جدا از این دسته‌بندی بدیهی، فیلم‌های زیبا و اصیل فراوان بودند. بدین ترتیب فهرست زیر نیز، به جز دو مورد اول، در هر مورد شامل دو فیلم (و در یک مورد سه فیلم) است، که مکمل، نقیض یا به هر شکل دیگر مرتبط با یکدیگر بوده‌اند. هر یک از فیلم‌های فهرست به تنهایی نیز آثاری قابل توجه هستند، اما در کنار جفت خود کامل‌تر و برجسته‌تر خواهند شد. این زوج‌ها را می‌توان به صورت فیلم‌های دنباله‌دار یا جایگزین یکدیگرنیز در نظر گرفت.

 مهم‌تر از همه اینکه این فیلم‌ها نمایشگر سرزندگی و تغییرپذیری هنر هفتم نیز هستند.

 باید به این نکته نیز اشاره کرد که در دنیایی بزرگ زندگی می‌کنیم و مسلما فیلم‌های زیادی وجود دارند که از چشم ما دور مانده‌اند.

برترین فیلمهای 2007 به انتخاب نیویورک تایمز


                                                               
        1 - ?4 ماه، 3 هفته و 2 روز? ساخته کریستیان مونگیو، برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن و جدیدترین نمونه از شکوفایی اخیر سینمای رومانی است. فیلم مونگیو ماه ژانویه در نیویورک اکران خواهد شد، اما نمی‌توانستم برای انتخاب آن، تا زمان ارائه فهرست سال 2008 صبر کنم. برخی ویژگی‌های برجسته فیلم برگرفته از مضمون قابل توجه آن است. داستان فیلم درباره زندگی مشقت‌بار تحت حاکمیت حکومت کمونیستی و همچنین سقط جنین است. اما آنچه باعث اهمیت فیلم می‌شود، ترکیب فوق‌العاده کارگردانی بسیار سنجیده مونگیو، بازی‌های بی‌پیرایه و طبیعی بازیگران (به ویژه آناماریا مارینکا) و صداقتی است که حتی از سطح توقع‌مان از رئالیسم نیز فراتر است.  
   

www.hamtaraneh.com

                                                          
 2 - ?راتاتوی? نیز به نوبه خود چندان در قید و بند رئالیسم نیست، اما همانند ?4 ماه...? به تعهد خود برای دستیابی به یک اثر هنری ایده‌آل به بهترین شکل ممکن، پایبند است. به علاوه، تماشای این فیلم تجربه‌ای مفرح نیز خواهد بود، چرا که براد بیرد، نویسنده و کارگردان، همواره طرفدار و حامی این خصیصه بوده است. بیرد در این فیلم نیز مانند ?شگفت‌انگیزها?، اثری تا حدودی معترضانه و همدردانه درباره افراد برجسته (و متوسط) این دنیا خلق کرده که همواره باید با مشکلات و خوشی‌های متفاوت بودن سر کنند.

?راتاتوی? حاوی درسی آموزنده‌ برای منتقدان نیز هست، تا بتوانیم مانند دیگر تماشاگران کمی احساسات به خرج دهیم و این‌قدر به دنبال منطق نباشیم

 نباشیم.   www.hamtaraneh.com

3 - خشونت، انتقام، شیطنت بی‌دلیل: این خصوصیات مستعد لغزیدن به سمت کلیشه‌های سینما هستند، اما تماشای تلاشی صمیمانه برای نمایش روح خبیث انسان، هنوز هم می‌تواند تماشایی باشد. وقتی این خصوصیات توسط مردانی خلاق و جسور چون پل تامس آندرسن (?خون به پا می شود?) و تیم برتن و استفن سوندهایم (?سوئینی تاد?) در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، نمایش بیزاری از انسان‌ها می‌تواند مکاشفه‌ای قدرتمند باشد. حرص و رنجش هر دو می‌تواند انسان را به موجودی بی‌رحم تبدیل کنند. دانیل دی لوئیس (?خون به پا می شود?) و جانی دپ (?سوئینی تاد?) را می‌توان جذاب‌ترین و هولناک‌ترین هیولاهای سینما طی سال‌های اخیر دانست

www.hamtaraneh.com

www.hamtaraneh.com

4 - زندگی موسیقیدانان معروف، همواره برای بازیگران بلندپرواز، کارگردانان فاقد خلاقیت، مستندسازان فرصت‌طلب و بازاریابان آلبوم‌های موسیقی، وسوسه‌کننده بوده است. تاد هینز در ?من اینجا نیستم? و جولین تمپل در ?جو استرومر: آینده نانوشته است?، سعی در دوری از کلیشه‌های همیشگی داشته‌اند و به همین خاطر برای روایت داستان پررمز و راز شخصیت‌های اصلی خود، از شیوه‌های تصویری و روایی جدیدی استفاده کرده‌اند. مستند تمپل درباره بنیانگذار گروه موسیقی?کلش? فیلم زندگینامه‌ای سرراست‌تری نسبت به فیلم خیالی و تکه تکه تاد هینز درباره باب دیلن است. با وجود این در هر دو فیلم شاهد جست‌وجو برای کشف راه‌های جدید در روایت تاریخ از طریق سینما هستیم.   

         www.hamtaraneh.com

          www.hamtaraneh.com

5 - هر مستند سیاسی زاویه دید خاص خود را دارد، اما بسیاری از آنها تنها برای تصدیق عقاید از پیش تعیین شده گروهی معدود و خاص از تماشاگران (که معمولا لیبرال هم هستند) ساخته می‌شود. در مقابل مستندهای سیاسی بسیار اندک وجود دارند که قادر به درک تفاوت میان صدور اعلامیه و بحث کردن درباره یک موضوع هستند. در سال جاری شاهد دو فیلم برجسته از گروه دوم بودیم. ?پایانی متصور نیست? ساخته چارلز فرگوسن، یک وقایع‌نگاری بی‌طرفانه و تکان‌دهنده‌ از حماقت‌ها و غرور آمریکا در ماه‌های اولیه جنگ عراق است، که البته شاید به خاطر لحن غیرمتعصبانه‌اش چندان مورد توجه آنانی که از ابتدا مخالف جنگ بودند قرار نگیرد، اما به خاطر همین خصوصیت می‌تواند طرفداران جنگ را با چالشی بزرگ روبه‌رو سازد. خیلی دوست دارم دوستان محافظه‌کارم به تماشای این فیلم بنشینند. تماشای ?وکیل مدافع وحشت?،‌ روایت دقیق و بدون جانبداری باربه شرودر از وکیل فرانسوی ژاک ورگاس، نیز برای افرادی از جناح چپ که هنوز با نگاهی رمانتیک به خشونت سیاسی می‌نگرند و آن را پاسخی شایسته و اخلاقی به ظلم و ستم می‌دانند، بسیار واجب است.

   www.hamtaraneh.com        

    6 - ?قطار دوازده و هشت دقیقه شرقی بخارست? نخستین ساخته کارگردان رومانیایی کورنلیو پورومبویو و ?خدمتکار خانگی? نخستین فیلم خورخه گاگرو فیلمساز آرژانتینی است. این دو در ساخته‌هایشان روایتگر داستان‌هایی ساده‌ درباره مردم عادی هستند که زندگی‌شان دستخوش وقایع تاریخی می‌شود. در ?قطار...?‌ گروهی از کارکنان عادی یک تلویزیون محلی بر سر انقلاب سال 1989 با یکدیگر درگیر می‌شوند. ?خدمتکار خانگی? درباره تیرگی رابطه میان زنی اهل بوینس‌آیرس با خدمتکارش به دلیل فشارهای اقتصادی است. پورومبویو بسیار واضح‌تر از گاگرو تمایل به طنز دارد، اما ساخته‌های هر دو آنان نشان‌دهنده اعتماد به نفس و حساسیتی قابل توجه است.

 آنان فیلم‌های خود را با حساسیت و دقت زیادی ساخته‌اند و بدین ترتیب حاصل کارشان تنها چند قدم تا یک شاهکار سینمایی فاصله دارد.                  
                 www.hamtaraneh.com

7 - درباره آزادی خیلی صحبت‌ها می‌شود ـ در زندگی، در هنر و در سیاست ـ اما واقعا آزادی چیست؟ ?درون طبیعت وحشی? ساخته شان پن و ?زنگ شیرجه و پروانه? ساخته جولین اشنیبل، پاسخ‌های خوبی برای این سوال دارند. فیلم پن در مناطق جنگلی و زیبای آمریکای شمالی می‌گذرد و پس‌زمینه فیلم اشنیبل خاطرات و رویاها هستند. هر یک از این دو فیلم که بر مبنای زندگی افرادی واقعی ساخته شده‌اند، روایت‌گر جلوه‌ای متفاوت از آزادی است. هر دو فیلمساز در ساخته‌هایشان از آزادی روح صحبت می‌کنند که باعث می‌شود داستان‌هایشان به همان اندازه که غمگین هستند، نشاط‌برانگیز نیز باشند.

www.hamtaraneh.com

www.hamtaraneh.com

8 - ملودرام‌هایی با موضوع بیداری وجدان، که در آن شاهد تحول یک‌باره فردی گناهکار هستیم، همواره تماشاگران فراوان داشته‌اند. این فیلم‌ها برآورنده نیاز انسان به باور این مساله است که رستگاری همیشه پیروز خواهد شد. رویکرد احساساتی به انسانیت از شیوه‌های معمول این‌گونه فیلم‌هاست. می‌توان ادعا کرد دنیای واقعی تاریک‌تر و متفاوت‌تر از تصویری است که از آلمان شرقی سابق در ?زندگی دیگران? یا فعالیت‌های تجاری در ?مایکل کلیتن? می‌بینیم. با وجود نخستین ساخته‌های فلورین هنکل فن دونرسمارک (زندگی دیگران) و تونی گیلروی (مایکل کلیتن) داستان‌هایی هوشمندانه و صمیمی از تحول فردی هستند. بی‌شک موفقیت فیلم بیش از هر چیز مدیون بازیگران فوق‌العاده‌شان ـ جورج کلونی به نقش یک دلال در ?مایکل کلیتن? و اولریش موهه به نقش افسر اشتازی در ?زندگی دیگران? ـ هستند

www.hamtaraneh.com

www.hamtaraneh.com

 

9 - ?سویج‌ها? با نویسندگی و کارگردانی تامارا جنکینس و ?دور از او? ساخته سارا پولی بر مبنای داستانی از آلیس مونرو، به مشکلات ناشی از میانسالی می‌پردازند. این فیلم‌ها همچنین روایتگر مشکلات عشق‌های طولانی میان فرزندان ناسازگاز یک خانواده (فیلیپ سیمور هافمن و لورا لینی در ?سویج‌ها?) و بین یک زوج (جولی کریستی و گوردون پینسنت در ?دور از او?) هستند. هر دو فیلم در روایت خود کمی اغراق‌آمیز و احساسات‌گرایانه عمل می‌کنند.

 در این دو فیلم شاهد برخی از بهترین نقش‌آفرینی‌های سال نیز هستیم.

www.hamtaraneh.com

www.hamtaraneh.com

 

10 - ?باردار? در عین آنکه یکی از پرحرف و حدیث‌ترین فیلم‌های سال بود، یکی از مفرح‌ترین‌ها هم بود. روایت فیلم از مشکلات و گیجی‌های ناشی از بلوغ، با ?سوپربد?، برادر کوچک‌تر و خشمگین‌تر آن، کامل می‌شود. فمینیسم تند و تیز ?جانو? را می‌توان هم مکمل و هم اعتراضی تمام‌عیار به این دو فیلم پسرمحور دانست. امیدوارم که در سال 2008 دایابلو کدی، نویسنده ?جانو? و جاد آپاتو، نویسنده و کارگردان ?باردار? و تهیه‌کننده ?سوپربد?، با مشارکت یکدیگر یکی از بهترین کمدی‌های سال آینده را بسازند.        
دیگر فیلم‌های قابل اشاره: لیدی چاترلی، به سوی سکوت بزرگ، آغاز در شب، پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده‌ای، پیرمردها کشوری ندارند، بازدید گروه، جنگ چارلی ویلسن، باماکو، زودیاک

 

 

www.hamtaraneh.com

www.hamtaraneh.com
 

منبع اصلی: نیویورک تایمز، 23 دسامبر 2007
متن فارسی: تهران امروز
انتخاب تصاویر: مرد خاکستری

 

نظر شما ()


1:9 صبح پنج شنبه 86/10/20

گوشی جدید موتورولا motoz10

نویسنده: امین حیدری

موتورولا گوشی جدید موزیک خود، را در اواخر
روز یکشنبه در نمایشگاه مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی در لاس وگاس به همراه یک
گوشی فیلمبرداری دوبل مدل Moto Z10 عرضه نمود


نظر شما ()


2:3 صبح جمعه 86/10/7

تزیینات هنرمندانه میوه ها

نویسنده: امین حیدری

           برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید                                                     
ادامه مطلب...

نظر شما ()



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پرسپولیس پر افتخار ترین تیم ایران
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه :: پارسی بلاگ :: مدیریت:: پست الکترونیک :: شناسنامه]

تعداد بازدید:46789

امروز:1

دیروز :4

 RSS 

پیوندهای روزانه
بهترین نرم افزارها وبازی هابرای دانلود [40]
مشاهده ودانلودگل های تاپ فوتبال [102]
جدیدترین آهنگ ها [65]
[آرشیو(3)]

درباره خودم

خورموجی ها

امین حیدری
من عاشق عشقم و داریوش و پرسپولیس هستم

لوگوی خودم

خورموجی ها

لینک دوستان

همه چی داره
عکس های جام جهانی
عشق داریوش
هک و امنیت

لوگوی دوستان













فهرست موضوعی یادداشت ها

گالری تصاویر[32] .

آرشیو

موبایل 1
ترفند
فال
عشقولانه
سرگرمی
ترفندهای گوشیهای نوکیا
اینترنت
فال خواب
زهراامیرابراهیمی
راهکارهای ابرازعشق
آیا میدانید
سرعت اینترنت اکسپلورر تا چندین برابر افزایش دهید
اسامی کامل برندگان اسکار
آلوده‌ترین نقطه تهران
اسامی زوج های هنرمند ایرانی
رنگ شما چیه؟
ورزش
عکس
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386

اشتراک

 

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو